رسانه‌های صهیونیست جنگ روانی را درباره افزایش احتمال گسترش درگیری بین اسرائیل و حزب‌الله آغاز کرده‌اند تا جایی که کانال‌های عبری با انتشار تصاویری از جنگ سال ۲۰۰۶، لبنان را تهدید کردند. ارتش اسرائیل هم انجام حمله صبح دیروز علیه یکی از عوامل حزب‌الله در عطارون در جنوب لبنان را تأیید کرد.

حمایت حزب الله از غزه

به گزارش همشهری آنلاین روزنامه جوان نوشت: جوان آنلاین: ادامه تنش میان جنبش حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی که با آغاز جنایات این رژیم در باریکه غزه شدت گرفت، باعث شده صهیونیست‌ها، زمزمه‌های قریب‌الوقوع بودن حمله‌ای گسترده علیه مواضع حزب‌الله راه بیندازند. این در حالی است که نه تنها خللی در اقدامات حزب‌الله ایجاد نشده، بلکه معاون دبیرکل حزب‌الله هشدار داده که این جنبش هر اقدام گسترده رژیم صهیونیستی را با گسترش اقدامات پاسخ خواهد داد و اشغالگران باید منتظر خسارات بزرگ باشند.

رسانه‌های صهیونیست جنگ روانی را درباره افزایش احتمال گسترش درگیری بین اسرائیل و حزب‌الله آغاز کرده‌اند تا جایی که کانال‌های عبری با انتشار تصاویری از جنگ سال ۲۰۰۶، لبنان را تهدید کردند. ارتش اسرائیل هم انجام حمله صبح دیروز علیه یکی از عوامل حزب‌الله در عطارون در جنوب لبنان را تأیید کرد. با این حال در عرصه نقد و تحلیل، نگاه‌ها به گونه‌ای دیگر است. لازار برمن، تحلیلگر صهیونیست در مطلبی با عنوان «شمال در حال سوختن است، اما حمله به لبنان چیزی را حل نمی‌کند» در «تایمز اسرائیل» نوشت که حمله زمینی به لبنان به رسمیت شناخته شده است، اما به راحتی درباره چنین موضوعی تصمیم‌گیری نخواهد شد: «اسرائیل به زمان نیاز دارد تا ارتش خود را برای مبارزه قاطعانه علیه حزب‌الله تقویت کند و احتمال اندک معامله گروگان‌ها در غزه، راه ساده‌ای برای پایان دادن به جنگ در شمال و بازگرداندن ساکنانش به خانه‌ها ندارد. ضمن اینکه برتری کامل نظامی که ارتش اسرائیل برای سه دهه از آن برخوردار بود، رو به فرسایش است.» او نوشته است: «باید به این موضوع توجه داشت، حماس و حزب‌الله که زمانی به‌عنوان گروه‌هایی که منابع اندکی در اختیار دارند و فقط می‌توانستند بمب‌گذاری‌های گاه‌به‌گاه و حملات کوچک صورت دهند، حالا دارای قابلیت‌های مرتبط با ارتش‌های دولتی هستند.»

روزنامه «اسرائیل‌هیوم» هم نوشت که مقامات امریکایی به سی‌بی‌اس گفته‌اند که حملات اخیر اسرائیل به عمق لبنان را تحت عنوان آماده شدن برای حمله گسترده ارتش اسرائیل در منطقه تفسیر می‌کنند. تعدادی از مقامات ارشد نهاد امنیتی تأیید دارند که به تعویق انداختن جنگ در لبنان به دلیل تقویت تسلیحات آنهاست. وی مدعی شد: «به گفته مسئولان ذخایر گلوله، سلاح، بمب، تجهیزات و مهمات روز به روز در حال افزایش است، به طوری که هر چقدر زمان بگذرد فقط به نفع ما خواهد بود. دشمن از هر کاری که در این ماه‌ها در شمال انجام داده پشیمان خواهد شد.» یدیعوت آحارونوت هم به این موضوع پرداخت و اگرچه نوشت که گزینه ترجیحی ارتش اسرائیل پایان دادن به جنگ غزه، و آغاز جنگ علیه حزب‌الله لبنان است، اما اذعان کرد که منابع اطلاعاتی غربی تخمین می‌زنند، در صورت جنگ علیه حزب‌الله لبنان، ایران مستقیماً حملاتی علیه اسرائیل انجام دهد.

نمونه بی‌بدیل مقاومت

رجزخوانی صهیونیست‌ها در شرایطی است که حملات پیاپی حزب‌الله امان اشغالگران را بریده است. حزب‌الله لبنان دیروز با صدور بیانیه‌ای از حمله به مواضع دشمن صهیونیست خبر داد. در این بیانیه آمده است: «رزمندگان ما ۱۸ حمله به شمال سرزمین‌های اشغالی و نیز تپه‌های اشغالی کفر شوبا انجام دادند. در این حملات مواضع دشمن صهیونیستی هدف قرار گرفت و منهدم شد.» فیلم منتشر شده در شبکه اجتماعی ایکس هم حاکی از این است که آتش‌سوزی بزرگی در نزدیکی شهرک جلیل علیا درپی حملات حزب‌الله لبنان رخ داده است. در خبری دیگر مربوط به جنگ غزه، پایگاه کان به نقل از منابع آگاه صهیونیست گزارش کرد عملیات ارتش رژیم صهیونیستی در رفح تا دو هفته آینده به پایان خواهد رسید. شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان طی مراسمی در بیروت در اظهاراتی به‌شدت به صهیونیست‌ها هشدار داد و گفت: «این حزب از طریق جبهه حمایت و پشتیبانی برای هدف قرار دادن پادگان‌ها، پرسنل نظامی و مواضع نظامی در مسافتی بین سه تا پنج کیلومتر اقدام کرد و بر اساس اقدام نظامی مستقیم از هدف قرار دادن غیرنظامیان خودداری کرد.»

نعیم قاسم خاطرنشان کرد: «اسرائیل با ترس از فراتر رفتن از مرزهایی که منجر به جنگ می‌شود، سعی می‌کند فرصت‌ها را غنیمت شمرده و روی توسعه محدود کار کند، اما تصمیم ما این است که هر توسعه‌ای را هر چقدر هم محدود باشد، با گسترش مقابله پاسخ دهیم تا این الگو را بازدارنده و متوقف کنیم و انتظار خسارات بزرگی برای اسرائیلی‌ها داریم تا از این سطح کار خودداری کنند.» وی تأکید کرد: «آنچه در عرصه جنوب لبنان و همه محیط‌هایی که مقاومت در آن‌ها حضور دارد، اتفاق افتاده نشان می‌دهد این حمایت از مقاومت نمونه‌ای والا است که نمی‌توان چیزی شبیه آن را در سایر گرایش‌ها و رویکردها یافت.» وی گفت: «امروز جوانان برای رفتن به جنگ با هم رقابت می‌کنند و مسئولان به آن‌ها می‌گویند که ما به تعداد کمی نیاز داریم و تعداد زیاد، بار سنگینی ایجاد می‌کند و ممکن است خسارات زیادی به بار آورد، برخی از برادران به پدر یا مادر خود توصیه می‌کنند که به مسئولان فشار بیاورند تا به جبهه بروند.»

کد خبر 860146
منبع: جوان

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha